lördag 28 maj 2011

Lördag 28/5-11 Raw Dm i Karlskrona

Ben/Bröst/Rygg

Fl: Knäböj raw: 1x200 godkänt (3-0) 1x215 godkänt (3-0) 1x222.5 godkänt (3-0)
Br: Bänkpress Raw: 1x140 godkänt (3-0) 1x150 godkänt (3-0) 1x155 godkänt (3-0)
Ry: Marklyft Raw: 1x280 godkänt (3-0) 1x305 godkänt (3-0) 1x315 godkänt (3-0)
Totalt: 692.5kg

Det gick äckligt bra och med denna dåliga vecka jag har haft samt lite problem med brösten och bänken då och ända fram till uppvärmningsstart så var jag orolig att jag kanske var tvungen o sänka ingångsvikter, men när uppvärmningen började var jag så äckligt laddad och sista uppvärmningslyftet på 180 i knäböjen bara flög upp samma sak när tävlingen började vikterna bara flög upp och det har aldrig känts bättre knäböjen 222.5 var ganska lätt där kan det har funnits upp emot 230 märkte jag i sista lyftet Bänkpressen blev likadant och 160 hade det helt klart funnits chans på o marken fortsatte likadant hade nog även där funnits ytterligare 5kg. Men jag är riktigt nöjd och det känns bra nu blir det grymt hård träning fram till sm med en raw tävling i Nässjö med innan och nu kan jag nog hoppas på vikter som 730kg i totalen på sm. Ska bli riktigt roligt att börja reppa igen nu. Film på hela tävlingen kommer senare ikväll och tävlingen resulterade i 3 pb även mot vad jag gjort på träning samt 3 klubbrekord och 3 Distriktsrekord för sydöstra Styrkelyft förbundet.

Jag vill också passa på att tacka Chefen Christian Ask Brorsan Sam Gustafsson och Lill Henke och hans farsa som följde med för att kolla, peppa och heja på mig dom var till stor hjälp och bra stöd Tack till er och det var mycket trevligt. Vill också tacka Tk Trossö som höll en bra tävling riktigt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar