söndag 13 juli 2014

Söndag 13/7 knäböj och bänkpress pass 84

Ben/bröst

Knäböj: 6x190 6x181.5 6x173.5
Sakteböj: 5x140 5x133.5 5x127.5
Bänkpress: 8x125 8x121.5 8x118
Fu-Bänk: 8x105 8x102 8x100

Då var vecka 1 klart, jag har haft och har lite problem med att få jämnt tryck, jag kan komma lite hur som helst i botten, samnt balansen när jag står med stången innan en knäböj. Med hjälp av Nadja så kom vi på vad det var, jag lägger stången snett, både i höjd och för långt till vänster. Även höger handled böjer jag så inte så konstigt att det känns helt fel. Lyften ser dock jämna ut men så känns dom inte. Vi kom på det efter andra settet, så tredje sett och sakteböjen blev det bättre men inte helt bra. Men nu vet jag problemet och vad jag ska jobba på. Vikterna var väll inget att snacka om, jag hoppas på att kunna göra någon mer repp på högre vikt nästa vecka. I Bänken såg Nadja ett fel i fotplaceringen  som jag med rättade till och som jag också får jobba på. Vikterna var där med okej utan att vara något speciellt. Längtar till Tisdag och nästa pass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar