tisdag 25 september 2012

Tisdag 25/9-12 Pass 1 135

Ben

Fl:Knäböj: 4x245PB
Fl: Pausböj: 4x220PB

Extra
Fl: Knäböj: 1x210 1x230 1x250 1x265 1x275PB

Mitt livs böj pass kändes bra redan på värmningen 215 kändes som ingenting 230 blev teknikfel och blev tung sedan när jag la på 245 för att föra mitt sett gjorde 3 första som om det var 210 på stången men kom lite fel fick all vikt på 1ben så den blev något tyngre men ändå hyfsat lätt. Ångrade mig direkt att jag inte gjorde fem för det finns ingen tvekan om att det hade gått upp också men det är det svåra när jag är inställd på 4 blir det fyra. Pausböjen la jag på 220kg 15kg över mitt gamla rekord satte 4 och här fans det lite kvar också. Medans jag väntade på att de andra skulle bli klara så började jag köra lite 1or i böjen då jag kände förut att 245 var som ingenting märkte redan på 230 att det ej var samma tryck som i början av passet, pausböjarna hade gjort sitt men 250 gick hyfsat lätt 265 började det bli tungt men kändes som det fans chans på 275 med så jag testade och det kom upp men blytungt kändes som sagt att trycket i botten var sämmre än i början av passet men ett nytt pb till med 5kg i maxning så är äckligt nöjd med passet och hoppas nu inte det ska påverka marken på fredag med de extra setten det återstå att se men böjen är verkligen påväg upp nu och börjar bli sjukt kul o böja. Tyvärr inga filmer då vi bara är 3 numera som tränar på Tisdagar så det finns bara precis så man har pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar