måndag 3 september 2012

Måndag 3/9-12 Maxtest

Knäböj: 1x250 1x262.5
Bänkpress: 1x160 1x170
Marklyft: 1x315

Perfekt passade på att dra till med ett av de sämsta passen jag kan minas detta året som sista pass, Jag trodde det skulle gå bra var riktigt laddad och har laddat för detta sedan efter fredags passet så mentalt var jag 100% idag men var osäker på kroppen den kändes inte helt 100 men redan på värmningen kändes böjarna konstiga o nästan ovant fattade ej vad som hände men sedan gick 250 rätt bra så jag höjde till 262.5kg och det var på grammet så blev inget tredjelyft. Körde bänk sedan den kändes okej o 160 kom med bra tryck och sedan blev 170 som bly men båda lyften med signaler är ändå lite nöjd över bänken sedan marken kände redan på 275 att det var trycklöst och gick upp till 315 som är planerade ingången den var mycket tyngre än den skulle och fick dålig tid så jag hoppade över att dra mer tror nog 340 hade kunnat gå och då hade det blivit total pb med 2.5 men var inte sugen alls kände att det var bättre o låta bli. Detta är mitt första dåliga maxtest jag har gjort men har slarvat mycket med stretchingen med nu så där får det bli ändring nu är det 4dagars vila det har man inte haft på många månader kommer bli tråkigt som fan men välbehövligt och nu blev jag jävligt osäker på ingångsvikterna till helgen vad jag ska välja brukar vilja ha de två första lyften satta innan tävlingen men nu får jag prova gå på känsla men tippar på 245-250 i böjen 160 i bänken och hoppas på 315 i marken men som sagt får se hur det känns för dagen målet ligger på 780 men då måste det gå bra.

1 kommentar:

  1. Schysst blogg du har!
    Grymt stark också!
    Checka gärna min blogg.
    http://comefit.myshowroom.se/

    SvaraRadera