lördag 8 september 2012

Lördag 8/9-12 Serietävling 3 270-170-337.5= 777.5kg

Serietävling 3 Ramdala

Vikt: 140.73kg
Knäböj: 250 godkänd 260 godkänd 270PB godkänd
Bänkpress: 160 godkänd 170 godkänd 175 fail
Marklyft: 315 godkänt 337.5 fail 337.5 godkänt
Totalt: 777.5PB

Ja idag var det serietävling 3 och jag är riktigt nöjd med veckan, har varit förkyld och haft hosta sedan i Onsdags även feber i Torsdags men att jag skulle tävla var redan bestämt och när jag vaknade idag på morgonen kände jag att det skulle nog inte vara några problem att lyfta trots förkyld och hosta och heller tror jag inte det påverkade alls mer än att jag var jävligt osäker på vikterna började i böjen med 250 lättaste 250 lyftet någonsin tog 260 fortfarande riktigt lätt tog 270 var inte max och såhär i efterhand tror jag att jag skulle höjt alla lyft med 5kg men lätt o vara efterklok 270kg är nytt distriktsrekord för sydöstra styrkelyftförbundet. Jag började tävla redan kl 10 vilket jag verkligen inte var beredd på så det var dåligt vätskat och dåligt med mat samt fick reda på det bara 30 min innan så blev fruktansvärt stressigt men gick riktigt bra så är riktigt nöjd med böjen. Bänken var målet 170 med lite tur 175kg men det blev 170kg jag stannade på så är nöjd här med. Marken var det 20min att värma på och det är alldeles för lite tid fick stressa och göra för stora höjningar och inga värmningslyft kändes bra när jag drog senaste uppvärmningslyftet på 295 så hade redan 2 lyftare i min grupp lyft men 315 kom upp lite tyngre än jag hade hoppats kändes det som valde därefter 337.5kg men när jag skulle rulla ut stången tog den stopp i något i flaket så blev en kort rull och hela lyftet blev fel blev framtung och fans ingen chans då. Det var jävligt dumt att ens göra det lyftet skulle flyttat bak stången och sedan dragit iväg lyftet lite nonchalant gjort från min sida. Så jag tog omlyft rullade bak stången redan innan och vikten åkte med upp så jag slutade på 777.5kg som blev ett nytt pb med 7.5kg samt nytt distriktsrekord i sydöstra styrkelyftförbundet. Så i det stora hela är jag nöjd med dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar