fredag 31 januari 2014

DM i klassisk Styrkelyft 2014 i Nässjö Lördag och Söndag

Imorgon är det DM i klassisk styrkelyft/bänkpress i Nässjö och jag kör från Lessebo klockan 05.00 tror jag. Planen var att tävla i både bänkpress på Lördag och Styrkelyft på Söndag. Men jag tror bara att det kommer bli styrkelyft på söndag för mig då jag just nu får ont varje gång jag bänkpressar tungt. Det blir övernattning i Nässjö från Lördag till Söndag.

Formen är oviss. jag testade lite vikter i Tisdags och det gick riktigt dåligt: Knäböj 260kg blytung bänkpress 160 blytung och marklyft fick jag avbryta på 120kg, jag hade kunnat fortsätta men det känndes i låret så det var inte värt det.

Det har kännts dåligt i bröstkorgen vid tunga bänk, samt i höger lår, knämusklerna, höften och som att jag har varit ojämn i ryggen, det har streckt mycket mer i ena baksidalår än det andra och så har det varit rätt länge och jag har därför kört rätt lätt och även haft några veckor uppehåll. Jag har varit på två kiropraktor besök som inte har hjälpt.

Men i Onsdags var jag hos den kiropraktorn jag använde förut, han är riktigt bra och han tryckte till bröstryggen ordentligt samnt släppte på det som har känts ojämnt i ryggen. Så nu känns det bra i ryggen, musklerna vid knäna känns bättre och höften också, så kroppen känns redan bättre än på länge. Och jag hoppas den kommer bli ännu lite bättre, Så jag tror att jag kommer kunna böja bättre än i tisdags, bänken vet jag inte och jag hoppas att marken ska funka också.

Jag vet inte riktigt vad det blir för ingångsvikter det får jag se på Söndag.

Men det ska bli en riktigt rolig helg i alla fall med ganska många lyftare från Lessebo Styrkeklubb var av två debutanter. Ska bli kul att se hur vi hamnar med våran fyra klubblag också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar