söndag 19 januari 2014

Startlistan till Klassiska DM är klar

Startlistan till klassiska DM 2014 Nässjö för sydöstra styrkelyft förbundet kom ut idag.


Som det ser ut nu så kommer jag tävla i klassisk bänkpress på Lördag 1/2 i Nässjö. Där är vi 4tävlande enligt startlistan om ingen i 120- väger över. Just nu är jag kraftlös i bänken då det gör ont mellan brösten varje gång jag kör bänkpress. det går lite bättre om jag håller med mediumgrepp. Planen är som sagt att vara med men får jag lika ont på sista passet innan dm så är det inte säkert då styrkelyften som är dagen efter i så fall kommer bli lidande, och jag är ingen bänkpressare utan är mer med för att jag tycker det är så tråkigt att det är så lite folk oftast i 120+, så jag deltar för att höja antalet tävlande helt enkelt och det kostar mig i vanliga fall inget i styrka.

Sedan på Söndag 2/2 tävlar jag i klassisk styrkelyft och där ser det ut som det kommer bli riktigt tuft, vi är 6st tävlande i 120+ enligt anmälan om ingen väger över. Vilket är riktigt roligt då vi 2013 endast var 2 tävlande. Motståndet då det är främst 2 lyftare som är i 120+ som jag tror det kommer bli en hård fajt med, En som debuterar i styrkelyft som på träning har gjort 300-165-315 och en kille som har bytt klubb och då hamnat i vårat distrikt, han kom 3a på klassiska sm i somras och då gjorde han 290-170-300. Sedan finns det duktiga killar i 120- som man inte vet om dom väger över och hamnar 120+ heller eller i vilken form dom två är. Men jag räknar med att jag kommer få prestera riktigt bra för att vara med och kriga om guldet.

Knäböj: Den har känts bättre och bättre men min plan var att köra 5or fram till dm och sakta stegra upp vikten. I Tisdags körde jag 5x215kg sedan blev det några 1or upp till 245kg. Min plan innan var att böja 250-260kg på dm men det kommer inte räcka nu så jag måste försöka höja den nu, jag har några böjpass på mig.

Bänkpress: Den är katastrof det gör som jag nämde ont i bröstkorgen, här hade jag planerat att gå fult på dm, men mina begränsningar gjorde att jag fick byta till mediumgrepp senaste passet och klarade då bara 162.5kg. Här får jag se lite hur jag gör nu sista veckorna jag hoppas jag ska kunna bänkamed mediumgrepp utan att bli begränsad av smärtan i bröstkorgen. Jag hoppas att kunna bänka 170+ på dm.

Marklyft: Där har inte tekniken känts bra alls, men de två sista passen har den känts och vikten är väll okej men jag behöver mer kg, senaste passet gjorde jag 320kg och jag tror att jag skulle behöva upp mot 340+. I fredags fick jag lite ont i insida lår på 285kg men jag kunde ändå dra 305kg och 320kg utan problem och jag hoppas nu inte det ska störa böjen och marken nu innan tävlingen, jag känner det endast i vissa vinklar nu och det känns bara lite.

Suget på att träna och tävla är i alla fall sjukt högt, jag ser riktigt mycket fram emot dm och dess utmaning. Det kommer också bli riktigt kul att se hur det går i Serien första omgången också för oss och för alla de andra lagen. Imorgon blir det lite böjvarianter och ett försök att bänka.

Vi är ganska många tävlande från klubben på dm, totalt 10st och jag tror på en sjukt rolig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar