tisdag 25 juni 2013

Tisdag 25/6-13 Pass 1 78 Med TV4 på besök

Ben/rygg/Mage

SÅÅÅ JAAAA!!! TV4 var på besök för att göra ett repotage om Lessebo Styrkeklubb, det går bra nu Radion, tidningen och TV har klubben fått vara med i nu på kort tid.

FL: Knäböj: 1x220 1x240 1x260 1x275 0x285
Ry: Marklyft: 1x220 1x270 1x300 1x330 1x355PB
Ma: Sittups vikt bakom huvudet: 24x5kg

Fy fan vad härligt helt plötsligt är kroppen som den ska igen, jag vet inte vad som har varit fel men det gör inget, från skitdåliga böjar i söndags och kassa pass sedan jag kunde börja träna igen så märktes det redan på 60kg att det kändes annorlunda det kändes bra. röven och höfterna som har brommsat mig var snabba idag och kunde trycka på. Fick göra en liten intervju för tv4 och även ordförande Christian Ask fick göra en, sedan var det dags o lyfta 220, 240 även 260 var tom stång. 275kg var lätt så jag gick på 285kg som jag slog i hårt i saftyna så det lyftet förstördes helt och det konstiga är att det aldrig hänt innan. men jag vet att marginalen till saftyna är bara några få cm, men nu är hoppet uppe igen i böjen. Därefter ville reportern se lite marklyft så det var bara att lasta på även här var det inget krav på några stora vikter från reportern men det är det alltid från min sida och efter bra knäböjar hade jag förhoppningar att visa upp ett pb. jag började på 220kg därefter 270kg  och det kändes riktigt bra så då valde jag vikter för att få gå på nytt pb. Så 300kg som tom stång 330kg riktigt lätt. Och Reportern sa att om jag lyfte 355kg så kanske det kunde hamna på sporten också inte bara på de regionala nyheterna. Men får se om han lyckas med det. Jag körde hem för att hämta trikån och markstrumpor och laddade på med riktigt bra stöd från Ask, Nadja och Henke så gick även 355kg upp utan att vara maxvikt men tungt. Detta lyftet filmade Nadja åt mig. Avslutade med mage efter att Nadja tagit ledning i våran sittupstävling. Coach ville inte att spö och jag lyckades återta ledningen med 3repps.

Tack för stödet idag allihopa och tack till tv4 och deras reporter Pelle Månson för att dom visar intresse för Lessebo Styrkeklubb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar