måndag 30 januari 2012

Söndag 29/1-12 Klassisk Sm Styrkelyft

Knäböj/Bänkpress/Marklyft

Fl: Knäböj: 230kg (Godkänt) 240kg (Godkänt) 245kg (bommade)
Br: Bänkpress: 160kg (Godkänt) 165kg (Underkänt) 165kg (Godkänt)
Ry: Marklyft: 305kg (Godkänt) 322.5kg PB (Godkänt) 330kg (underkänt)
Totalt: 727.5kg 4/7

Ja då var Klassiska Sm 2012 avgjort och det gick dåligt jag är helt klart nöjd med min placering då 1an och 2a var oslagbara redan innan tävlingen började och när tävlingen började så visade sig 3an vara i kanon form och hängde av den lilla chans jag hade direkt, men resultatet jag presterade var riktigt dåligt jag hade som mål att göra som lägst 740 men form nog för att göra upp till 750 men denna tävlingen passade mig inte alls det var alldeles för tidigt på morgonen samt alldeles för långt att åka lördagen körde jag bil till Sundsvall ca 80mil 9timmar och på söndag kl 04.00 körde jag från Sundsvall till Östersund 20mil och jag tror detta gjorde mig ganska seg. Men det är inget att göra något åt det är bara att ta nya tag och ladda mot nästa serietävling där målet blir att göra runt 760 i totalen om allt går som det ska. Jag tyckte det var fler än jag som gjorde under sin egen kapacitet men vad det beror på det vet jag inte. Jag hade bra stöd från mina två klubb kompisar Christian Ask och Kristoffer Hagström som var med och vi hade en rolig resa får man säga. Dessutom så måste jag säga att det var en riktigt bra arrangerad tävling med allt från webbsändningen till klovarna till kommentatorerna och domarna jag är mycket imponerad av detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar