torsdag 11 september 2014

Böj, Bänk och Mark 2 pass

Onsdag 10/9-14 Pass 111

Bänkpress: 5x3x140kg
Sälrodd, latsdrag, facepulls, hantellyft åt sidan, axel flyes

Det var kanske inte genialt att maxa i bänken dagen innan bänkpasset, sista trean blev hårt motstånd men det gick ju det med. Hoppas snart kunna gå tillbaka till mitt normala press schema.


Tisdag 9/9-14 Pass 110

Knäböj: 5x200kg
Marklyft: 5x270kg
Bänkpress: 1x130 1x140 1x150 1x160 1x165

Det blev ett pass i Lessebo med bossen och Joe, Ytterliggare 48h vila från förra böj och mark passet. Skallen är svagare än kroppen än så länge för knäböjen kändes medel tung men filmen visade att det var som att böja luft. Marklyften 5x270kg var samma sak. Bänkpress skulle jag inte köra men Joe hetsade om att vi skulle bänka med och då kom jag med förslaget om att maxa, har inte varit uppe på mer än 135kg på ganska länge då jag tar det försiktigt med bröst/axeln men det gjorde inte mer ont på 165kg och det var skönt för snart är det sista serieomgången i bänk, siktar förståss inte på pb men på en okej vikt i alla fall. 2 pass böj/mark kvar denna veckan det känns skönt att få en extra dag vila till detta passet, sista passet är söndag det kan bli kämpig men nästa vecka är jag tillbaka på normalt schema igen i böj och mark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar