söndag 28 september 2014

Bänkpress DM

27/9-14 Bänkpress DM i Linköping

Bänkpress: 150kg 160kg 172.5kg

Då var bänkpress dm och serieomgång 3 avklarat. Jag vägde in på 141.8kg och var väldigt osäker på hur det skulle gå att bänka så jag valde lägre ingångsvikt än på mycket länge 155kg. Uppvärmningen gick inget vidare, när jag bryggar så tar jag hjälp av saftyna för att få till det, men det fans inga saftys på uppvärmningsbänkarna så när jag lyfte 140kg var det riktigt tungt. Jag sänkte ingången till 150kg som stänktes upp när jag fick till bryggan, 160kg kom upp lätt också. Sedan valde jag 172.5kg i sista lyftet för vad jag trodde var för första platsen, men två av lyftarna i klass 120+ stog med i bland 120lyftarna på ressultat tavlan så det var för tredjeplatsen. Den kom upp med lite kvar så jag blev trea och jag lyfte mer än jag hade trott så jag är nöjd. Och 1an och 2an hade jag ändå ingen chans emot. Så trea av fem kom jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar