lördag 19 april 2014

Fredag 18/4-14 Marklyft 2x340kg +FILM

Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 2x340PB
Ax: Hantelpress: 6x31 6x36 6x41 4x46PB

Idag var det lite tidigare träning än vanligt, med Nadja på HPC. Jävligt skoj och bra marklyft drog vi båda två. När jag tog på mig bältet på 200kg som vanligt så kände jag mig ovanligt smal, i vanliga fall brukar jag få gå runt och töja bältet på fyrans hål, men idag kändes det löst och när jag kom till 300kg kändes det som att jag drog utan bälte och det blev inte alls bra tryck, så det var bara att försöka att töja bältet på hål 5 så det skulle sitta bättre. Jag drog om på 300kg och det kändes bättre, sedan sista uppvärmningen på 320kg som jag inte var helt nöjd med. Men taggade till lite på 340kg och krigade upp en 2a på 340kg som jag är riktigt nöjd med. Men den tog helt död på mig i övre rygg och lats fick jag träningsverk direkt, så det gjorde ont i kroppen att dra kronlyft så jag hoppade över det och körde lite hantelpress och därefter blev det en jävla massa påskmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar