söndag 10 november 2013

DM i Styrkelyft och Serie 3 Linköping



Knäböj: 260 270 280
Bänkpress: 160 167.5 172.5
Marklyft: 310 330 347.5BOM
Totalt: 782.5kg

Jaha då Var DM i Styrkelyft och serieomgång 3 klar, det blev ingen succe direkt men det räknade jag inte med heller. Böjen kändes bättre än den har gjort på träningen så 280kg var ändå okej för denna dag. Bänk har jag inte kommit upp i några vikter alls på träning på grund av bicepsen så den var helt okej 172.5kg. Marken kändes bättre också än på träning 330 kom helt okej och jag trodde jag skulle fixa mitt svenska rekordförsök men där hade jag ingen chans, jag var för svag helt enkel. Hade jag fått med den hade jag fått 800 och ett Svenskt rekord då hade jag varit nöjd, nu inte särskilt nöjd men det ska bli skönt att börja träna nu igen och reppa. Buren är ombyggd av chefen Christian Ask så nu kan jag hålla brett igen och bör slippa problem med bicepsen igen. Nu blir det rätt lätta vikter till en början för att sedan stegra upp dom och på Serie 2 hoppas jag på ett ordentligt PB i allt helst. Just idag sitter jag med feber men hoppas kunna börja träna redan imån, det är bara lite armar lätt då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar