torsdag 9 april 2015

Målsättning på VM i klassisk styrkelyft 2015


När jag tränar så är det alltid mot en tävling, jag börjar alltid med att sätta upp mina målvikter, därefter kollar jag hur många veckor det är och sedan gör jag ett träningschema baklänges, jag börjar alltså med sista veckan. Jag sätter dom vikterna jag tror jag behöver göra på träning för att klara mina målvikter på tävlingen. Sedan sänker jag vikterna för varje vecka tills jag kommer till första träningsveckan och avslutar med att kolla om det känns rimligt och vad jag har för olika repps PBn, bara för att jag inte ska behöva lyfta vikter som tangera mina personliga rekord och helst inte ligger precis under. Då anpassar jag oftast så det blir ett litet personligt rekord. Jag måste medge att ganska ofta så misslyckas jag med att klara mina scheman då jag sätter höga mål (eller att något inte funkar så bra som jag hade hoppats av någon anledning), marklyften är den som jag oftast klarar.

Även för VM har jag såklart satt upp mina mål, men jag väntade till anmälningstiden var slut för att sätta alla mål. Största målet är sist på listan och jag hoppas på att klara så många av dom som möjligt.

1. Personligt rekord i Klassisk Bänkpress (180)
2. Personligt Rekord i Klassisk Knäböj (295+)
3. Personligt rekord i den Klassiska Totalen (821+)
4. Placera mig bättre än jag är anmäld (bättre än 20plats)
5. Medalj i delgrenen klassisk marklyft
6. Slå Europarekordet i klassisk marklyft (360+)
7. Guld i delgrenen Klassisk Marklyft
8. Slå Världsrekordet i Klassisk Marklyft (375.5+)

Bara att bli uttagen till Landslaget och få en chans på en ännu högre nivå innom sporten är en dröm, men nu är målen satta och det är bara att ge 100% varje pass för att nå mina mål och visa att jag är värd denna chansen. Gör jag inte det så finns det andra som vill ha denna platsen och är i så fall mer förtjänta av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar