torsdag 9 april 2015

Lätta bänkpressar

Onsdag 8/4 Pass 47

Bänkpress: 3x120 3x130 3x3x120
Bicepscurls

Efter att jag förra veckan fick ont i axeln så pass att jag inte kunde bänka klart så då ville jag ta det lungt detta passet och se hur det kändes. Jag har också pressat snett tidigare och jag tror jag kom på varför, ena armbågen höll jag in och andra höll jag ut, och på den sidan jag höll ut var den sidan jag fick ont. Så nu blir det några lätta pass där jag fokuserar på att hålla in båda armbågarna och träffa rakt och få en rak bana. Det gick ganska bra tycker jag på detta passet, det blev definitivt rakare men inte 100%, vikten var väldigt lätt och det känndes knappt alls i axeln. Förra passet gjorde det ont redan på 70kg så jag tror inte det var enbart på grund av att vikten var lättare. Jag har 16 pass på mig innan VM så det ska nog bli ordning och reda på det. Avslutade med lite bicepscurl föra att få blod i dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar