fredag 3 april 2015

Borde förbättra min kondition, Marklyft +FILM

Fredag 3/4-15 Pass 44

Marklyft: 6x275kg
Marklyft UB; 5x5x235kg

Det var allt jag körde idag, dels för att vila min axel lite men samnt för att jag skulle på påskmiddag hos mor och far. Passet blev kl 11.30 vilket är alldeles för tidigt för mig så detta var inte mina bästa mark men det är så pass lätta vikter så det fungerar ändå. Men det är skönt att det är normala förutsättningar nästa vecka. Kände mig lite stel i nedre ryggen men inga problem, men jag borde försöka jobba på tekniken för att få ut mer träningseffekt av dessa lätta passen för jag tror att rent styrkemässigt borde jag klara 10repps utan att ha gått till max. Sedan 5x5 utan bälte är jag inte nöjd med, kände att tekniken blev sämmre än förra veckan, kändes inte som jag fick till att spänna magmusklerna helt och hållet men ingen större katastrof men nästa vecka ska ändå bli bättre hoppas jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar