tisdag 7 april 2015

Knäböj 5x4x225kg +FILM

Tisdag 7/4 Pass 46

Knäböj: 5x4x225PB
Stoppböj: 3x4x200PB
Frontböj utan bälte: 3x5x115kg
Plankan, negativa benlyft, hantel för sidan.

Veckans brutalaste pass klart, det tog ca 4h och nästan bara böj. Vikten ser lätt ut men satan vad jobbigt, en hel del rygg fällning men det är inte så konstigt det är där jag är stark. Jag börjar se fram emot att efter SM satsa mer på frontböjen detta passet för att bli lite starkare i framsidan så jag kanske kan köra med lite mindre rygg fällning. Men jag gör framsteg och det ser mycket bättre ut än vad det har gjort så jag är riktigt nöjd med utveckligen av mina knäböjar. Planen är att köra en vecka till med samma repps i alla övningar som idag och därefter droppa en repps i allt för att få ner volymen lite när det börjar bli allvarliga vikter i marklyften. Förhoppningarna är att det ska göra mig fräschare, men det vet jag inte ännu då jag aldrig har kört såhär mycket repps och sett tidigare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar