söndag 12 april 2015

Dåligt tryck i böjen idag +FILM

Söndag 12/4 Pass 49

Knäböj: 5x2x237.5kg
Kronlyft: 6x300kg
Bänkpress: 6x3x130kg
Pushdown, plankan, sida mage

Vecka 3 är nu avklarade och det var riktigt dåligt tryck i benen idag, jag kommer att testa att justera lite på fredags passet och se om det blir bättre. Jag kommer halvera volymen i marken utan bälte då det inte är någon prioriterad övning, så jag kommer köra 3x4 där nästa vecka och se om det är bättre tryck i benen nästa söndag. Måste även bli skärpning med kosten på lördagar för där äter jag alldeles för lite. Jag får inte hålla på att slarva bort pass. Jag skulle ha gjort 5x3 idag egentligen så jag är riktigt missnöjd med böjen. Kronlyften gick bättre där i alla fall och enligt planen. Bänkpressen gjorde lite ont i axeln och de första setten kom ganska rakt och fint men de sista gick inget bra. Det är en väldigt svår avvägning att välja om jag ska vila från bänk eller fortsätta köra på lätt och hoppas det ordnar sig. Jag klarar och pressa så på tävling blir det inga problem, men det blir svårt att öka i bänk om jag inte får ordning på axeln. Jag kommer dock testa att fortsätta bänka men tar bort alla andra komplement som berör axeln. Bara att ladda om för nästa vecka nu är det 9veckor till VM och 8 veckor kvar att träna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar