söndag 15 februari 2015

Knäböj med extra bred fotplacering

Söndag 15/2-15 Pass 22

Knäböj bred fotplacering: 2x5x200 3x200
Knäböj: 2x5x200
Kedjebänk: 3x5x107.5+40PB
Bänk med långa stopp: 3x5x100
Pushdown+bicepscurl

Då testar jag en knäböj med bredare fotställning och där jag öppnar upp knäna mycket mer. Jag trodde det skulle gå göra 5x5x200kg men det visade sig att det tog mer på ovana muskler än jag hade trott så jag var ganska chanslös. Så sista två setten fick jag köra som vanligt. Jag ska testa detta i några veckor och se hur det känns sedan besluta om detär något att prova på allvar.Kedjebänken började bra tycker jag utan att helt tagga till så kom vikten, men det gäller att ladda på lite om jag vill ha 5or i några fler veckor. Testade sedan bänk med långa stopp med soft touch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar