fredag 13 februari 2015

Bra tryck i marklyften 4x317.5kg +FILM

Fredag 13/2-15 Pass 21

Marklyft: 4x317.5kg
Mark utan bälte: 5x5x180
Militärpress, sälrodd, latsdrag, facepulls, hantellyft åt sidan, flyes

I Vanliga fall brukar jag inte gå på så tungt efter en tävling, vanligt är att jag brukar börja runt 260kg och gå uppåt, men nu när jag ska vara med på Götalandsmästerskapen fick jag bara 5markpass på mig sedan är det tävling, därav så var det bara att lasta på vikterna och börja jobba. Och det är ju såklart mycket roligare att köra på dessa vikterna och det gick bättre än jag hade trott då jag gick fullt ut i helgen i både böj och mark. 4x317.5kg blev det och jag tror verkligen att jag hade en kvar i tanken hade jag gått för den med så hade det varit 5repps pb om jag hade klarat den så styrkan sitter där och jag är riktigt nöjd med passet. Sedan blev det lätta mark utan bälte där jag nöter lite teknik och försöker jobba in lite mer ben i lyftet, jag höjer 5kg i veckan där.Jag försökte köra sittande hantelpress men oavsett vinkel på ryggstödet så gör det ont i framsida axel så det fick bli lite lätta militärpressar som inte kändes alls men jag gillar verkligen hantelpressarna bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar