söndag 2 november 2014

Svenskt rekord i Marklyft Raw 353kg +DM i STyrkelyft

Lördag 1/11 DM i Styrkelyft

Knäböj: 260kg 270kg 280kg
Bänkpress: 155kg 162.5kg 167.5BOM
Marklyft: 332.5kg 353kg Svenskt Rekord 360BOM
Totalt 795.5kg

Knäböjen började riktigt bra och den har inte gått något vidare på ett bra tag så jag är nöjd med 280kg som det blev där. Hoppas det kan fortsätta så i träningen nu. Bänkpressen gick verkligen inte bra tog det lungt med "bryggandet" på uppvärmningen för i tisdags irriterade jag svanken lite när jag bänkade och var orolig för att det skulle bli så igen, och jag kände det i första bänken och så i andra la jag mig helt platt och bara tryckte upp den. hade tänkt hoppa över sista lyftet men det klarade jag inte så jag testade 167.5kg och det blev bom. Visserligen hade jag ju inte räknat med sucse heller men jag trodde ändå 170kg skulle gå. Kände mig inte så stark som jag trodde i marken och det var jag inte heller, ingången kom lätt på 332.5kg sedan 353kg var lite tungt i toppen men faktiskt nytt pb och svenskt rekord. Sedan var det soppartorsk i tredje försöket där jag failade vid knäna. Så riktigt missnöjd blev jag med allt utan knäböjen, Med ett annat upplägg hade jag kunnat få med mig lite mer i marken men jag trodde att jag skulle vara starkare så. Det blev ett nytt DM guld där vi var 3 i viktklassen, vilket var det 5te raka nu. Nu blir det att skärpa till sig i träningen och försöka ta lite nya rekord på Klassiska DM i Februari.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar