måndag 10 november 2014

Satsa på Highbarböj

Söndag 9/11-14 Pass 136

Knäböj Lowbar: 4x210
Pausböj Lowbar: 2x180
Knäböj Highbar: 10x152.5 8x145.5 8x139
Bänkpress: 6x10x70
Pusdown, bicepscurl

Lowbarböjen gick inget vidare, lite omotiverad med tycker jag. som vanligt har jag lite svårt att bestämma mig över vilken böjstil jag ska köra, i kalmar tyckte jag att böjarna tog  väldigt mycket på baksida lår kände det på 270 och 280kg så jag filmade något lyft från sidan och såg att jag lutar mig väldigt mycket framåt så det är inte så konstigt att det gör det. I Kalmar kände jag att ressultatet inte blev alls vad jag trode mig ha kapacitet för i marken och när jag drog 360kg då blev det soppatorsk vid knäna där jag normalt sett använder mycket baksida lår för att dra klart lyftet och från golvet till knäna kom den problemfritt. Så även om jag böjer mer kg med lowbar så gör det ingen nytta om jag förlorar lika mycket i marklyften på det. Så därför bestämde jag mig igår att jag testar att böjer highbar och satsar på att bygga styrka i framsida lår och är inte vikterna var jag vill att dom ska vara med en månad till dm så får jag eventuellt köra lite lowbar. Ja det är planen nu i alla fall så får jag se om analysen stämmer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar