söndag 22 september 2013

DM i Klassisk Styrkelyft och Bänkpress 292.5-172.5-347.5 Totalt 812.5kg

Vikt 134.7kg klass 120+
Klassisk/raw Styrkelyft

Knäböj: 270 282.5 292.5PB
Bänkpress: 162.5 170 172.5
Marklyft: 325 347.5 352.5BOM
Totalt: 812.5Kg

DM, Guld och tävlingens bästa lyftare

Ja då var dm i klassisk styrkelyft över, och det gick långt över all förväntan, jag är sjukt nöjd. Jag vet att jag presterar när det gäller men jag hade inte vågat hoppas på så pass bra vitkter som det blev. Det blev dm guld dock så var jag själv i viktklassen, men redan från början så var siktet instält på att tävla om tävlingens bästa lyftare på poäng, Från gruppen innan så var det en i 83an som hade 442poäng men värsta motståndaren visste jag fans i min grupp Adam Lutonen i klass 105kg så det var bra att få tävla mot honom i samma grupp, på våran ingångsvikter så hade vi samma poäng, så jag visste att det skulle bli jävligt hårt och att det gällde att sätta sätta sina lyft samtidigt som jag var tvungen att plocka ut allt som fans. Knäböjen 270 kändes lätt så 282,5kg i andra som också kändes helt okej så jag gick för PB i sista böjen och det var verkligen max med 292.5kg helt perfekt start. Bänkpresse höjde jag ingången och gjorde 162.5kg i första 170kg i andra och 172.5kg som var max för dagen så även där perfekt val. Det gjorde även att med ingångsvikten i marken skulle jag ledan poängen från morgonens lyft. Marklyften kändes inte bra på uppvärmningen, knäböjen på 292.5kg tog hårt på baksida lår och start styrkan fans inte. Men ingången blev på 325kg därefter 347.5kg då jag hade anmält Svenskt rekord så ville jag slå det även om det inte fans dommare. Jag fick upp den riktigt tungt och det tvingade Adam att höja 27.5kg i sista marken, en vikt som blev för mäktig och jag van poängtävlingen trots att jag missade min sista mark på 352.5kg som kom en bit men inte riktigt gick, där gällde det heller inget.


Vikt 134.95kg klass 120+
Klassisk/raw Bänkpress

DM silver

Bänkpress: 160 167.5 172.5

Tidigare på dagen hade jag också deltagit i dm i klassisk bänkpress där det bara var två lyftare, jag och Fredrik Gudmundsson så där var det kört direkt. Han gick in på 175kg och van där tävlingen direkt, sedan fick han 180kg med och boomade 192.5kg.

Sjukt nöjd med dagen och har haft så jävla kul, med mig bakom som matchare hade jag nadja som hjälpte mig med allt jag behövde, Verkligen tack så mycket som förövrigt gjorde en jävligt bra tävling tidigare på dagen mer om det kommer finnas att läsa här . Samtliga av klubbens lyftare gjorde det bra och klubben skördade många stora framgångar och tack till alla lyftare, fuktionärer och publik. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar