fredag 1 augusti 2014

Fredag 1/8-14 Marklyft Pass 95

Rygg/axlar

Marklyft: 6x280kg
Kronlyft: 6x290kg
Axlar Hantelpress; 8x26 8x31 8x36 6x41
Rygg/axlar: 100repps (stångrodd, facepull, hantellyft åt sidan, latsdrag)

Testar att stå smalare i marklyften och det känns bättre så, 6x280kg ville väll haft en repp till men det var ändå okej alla reppsen var lätt så. Efter kronlyften blev det lite lekstuga, eller ja det var blodigt allvar Nadja och jag tävlade  i frontgrepp (ej tumlås) hålla en skivstång. Reglerna var det Nadja höll i LBS skulle jag hålla i kg i 5sekunder, det var roligt och jag vann på 205kg Nadja fick 90kg. Har aldrig testat innan, märkte dock att höger had var mycket bättre grepp än vänstern vilket inte är så konstigt då jag har vänstern omvänd i marken, inte för att det spelar någon roll då jag aldrig har problem att hålla vikten med mixat grepp i marken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar